HelloLaw / voorheen JuroFoon (1998-2008)


Portfolio van afgeronde projecten / ventures en exits - JuroFoon

In het voorjaar van 1999 werd de JuroFoon 0900-1411 als "Eerste Hulp Bij Rechtsproblemen" officieel geopend door de toenmalige Minister van Justitie Winnie Sorgdrager. Burenruzie, conflict met de baas, miskoop van de maand, consumenten konden vanaf dat moment de JuroFoon bellen op het betaalde nummer 0900-1411 en werden direct aan de telefoon geholpen. Consumenten die lid werden kregen ook toegang tot persoonlijk advies op afstand als problemen te complex voor de telefoon werden en tot een landelijk netwerk van JuroFoon advocaten die JuroFoon leden met forse korting rechtsbijstand verleenden. Via jurofoon.nl kregen leden tevens toegang tot de kennisbank van FAQ, model brieven en contracten waarmee ze eenvoudig zelf aan de slag konden. Een als maar groeiend kennissysteem dat de advisering ondersteunde zorgde voor een zeer efficiënt en gestandaardiseerd proces.

Portfolio van afgeronde projecten / ventures en exits - JuroFoon

Groei en overname


JuroFoon was het eerste bedrijf dat (juridische) kennis/adviesdiensten in de markt zette via een 0900 nummer en internet en groeide tot een autoriteit in de eerste lijns juridische dienstverlening en in juridische content op internet. Dit trok de strategische aandacht van grote uitgevers, media, consumentenorganisaties en rechtsbijstandverzekeraars, wat ertoe leidde dat JuroFoon ook groeide door bijv. de juridische advieslijnen uit te voeren voor TV programma's als Breekijzer en diensten via uitgevers, consumentenorganisaties en rechtsbijstandverzekeraars te distribueren, onder verschillende labels. 

Uiteindelijk heeft de strategische samenwerking met een grote rechtsbijstandverzekeraar (ARAG) geleid tot een strategische overname van JuroFoon door deze verzekeraar in 2008 (eerste tranche) en 2014 (laatste tranche), die JuroFoon als zelfstandig merk in de markt is blijven voeren en verder (internationaal) uitbouwt.

 

Na een aantal jaren dit nog onder het JuroFoon label te hebben gedaan, is met het oog op die internationale uitrol de merknaam veranderd in HelloLaw:

Onze betrokkenheid


De ondernemers achter ScaleUPmanager.nl zijn reeds vanaf de prille ideefase betrokken bij JuroFoon, in meerdere rollen:

  • Conceptontwikkeling
  • Productontwikkeling
  • Investeerder/aandeelhouder
  • Financieringsadvisering
  • (Co)-financieringsbemiddeling
  • Adviseur/coach van de directie
  • Strategie ontwerp & business planning
  • Strategisch/commercieel dealmaking
  • Crisis management
  • Interim- en project management
  • Management Buy Out
  • Strategische verkoop/exit traject

Deze rollen hebben in de loop van de jaren gevarieerd naar gelang wat de onderneming op dat moment nodig had. De betrokkenheid eindige met de eerste tranche (2008) van de strategische verkoop van JuroFoon aan de genoemde rechtsbijstandverzekeraar.

De ondernemers achter ScaleUPmanager.nl hebben bovenstaande rollen in nauwe samenwerking met de JuroFoon directie uitgevoerd vanuit een gezamenlijk investeringsvehicle waarmee zij tevens participeerden in de Holding van de onderneming.

In de media